d-c-k

Hotel California - Eagles

听过无数遍了,一直以为加州旅馆是一个旅馆,老鹰乐队自己在人们无数次追问后的一个回答,虽然说歌曲就 如同小说一样,离开了作者后要由听者来解释,堂·亨莱(Don Henley)是这 样解说的:“我们是一群来自中西部州中产阶层背景的年轻人,加州旅馆是我们 对洛杉矶的上流社会的理解。它可看做是对总是追求奢淫生活的美国的一个象征, 而不仅仅是关于加州和毕利华山区。”(毕利华山区是洛杉矶的一个最富人区, 好莱坞的影星歌星的居处) 

hotel california

the eagles


on a dark desert highway,行驶在昏黑的荒漠公路上, 
cool wind in my hair.凉风吹过我的头发。 
warm smell of colitas,温馨的大麻香, 
rising up through the air.弥漫在空气中。 
up ahead in the distance,抬头遥望远方, 
i saw a shimmering light.我看到微弱的灯光。 
my head grew heavy my sight grew dim.我的头越来越沉,视线也变得模糊。 
i had 2 stop 4 the night.我不得不停下来过夜。 
there she stood in the doorway;她站在门口那儿招呼我 
i heard the mission bell.我听到远处教堂的钟声。 
and i was thinking 2 myself,我在心里对自己说 
"this could b heaven or this could b hell".这里可能是天堂也可能是地狱。 
then she lit up a candle,然后她点燃了蜡烛, 
and she showed me the way.给我引路。 
there were voices down the corridor.沿着走廊传来阵阵说话声。 
i thought i heard them say...我想我听到他们在说…… 
welcome to the hotel california!欢迎来到加州旅馆! 
such a lovely place!如此美丽的地方! 
such a lovely face!多么可爱的的面容!! 
plenty of room at the hotel california!加州旅馆有充足的房间! 
any time of year,u can find it here!一年的任何时候,你都能在这找到房间。 
her mind is tiffany-twisted,她的心为珠宝所扭曲, 
she got the mercedes bends.她拥有豪华奔驰车。 
she got a lot of pretty,pretty boys.她有许多漂亮的小伙子。 
that she calls friends.她称之为朋友。 
how they dance in the courtyard,他们在庭院里翩翩起舞, 
sweet summer sweat.夏日的香汗伶俐。 
some dance to remember!有些舞是为了回忆! 
some dance to forget!而有些舞是为了忘却! 
so i called up the captain,于是我叫来领班, 
"please bring me my wine."请给我来些酒。 
he said"we haven't had that spirit here,他说我们这不供应列酒 since nineteen sixty nine."从1969年起。 
and still those voices are calling from far away.远处仍然传来他们的话语。 
wake u up in the middle of the night.在半夜把你吵醒。 
just 2 hear them say...只听到他们在说…… 
welcome to the hotel california!欢迎到加州旅馆来! 
such a lovely place!如此美丽的地方! 
such a lovely face!多么可爱的的面容! 
they livin' it up at the hotel california.他们在加州旅馆尽情狂欢。 
what a nice surprise,好得令人吃惊, 
bring your alibis.使你有来到这的借口。 
mirrors on the ceiling,天花板上镶嵌着的镜子, 
the pink champagne on ice.冰镇着的粉色香槟 
and she said"we are all just prisoners here-她说我们都是这的囚徒 
-of our own device".但是是我们自愿的。 
and in the master's chambers.在主人的卧房里。 
they gathered 4 the feast.他们为宴会聚在一起。 
they stabbed it with their steely knives.他们彼此间用钢刀相互砍杀。 
but they just can't kill the beast.但他们甚至不能杀死野兽! 
last thing i remember,我所记得的最后一件事 
i was running 4 the door.是我跑向门口。 
i had 2 find the passage back,我必须找到来时的路, 
to the place i was before.回到我过去的地方。 
"relax",said the night man,守夜人说放宽心, 
"we are programmed to receive.我们只是照常接待 
u can checkout any time u like.你想什么时候结帐都可以。 
but u can never leave!"但你永远无法离去!


 

评论
热度(14)
©d-c-k | Powered by LOFTER